2008-01-30

Dunderförkylda!

Usch vad vi har varit förkylda. Först Jakob i en vecka, sedan jag i en vecka, men det gick att bita ihop och gå till jobbet. Men det skulle straffa sig. För sedan blev jag ännu mer förkyld och Jakob en gång till. Så nu har vi varit hemma halva den här veckan också och det lär bli hela veckan. Men vi åker till mormor och morfar i morgon så får de ta hand om oss lite. Per är i Åre fem dagar med jobbet. Kul för honom...

Fördelen med att ha en liten kille med feber är att han blir så lugn och gosig. Han har ju aldrig varit så pigg på att hoppa upp i knät och gosa, men nu har han kunnat ligga i timmar i famnen och titta på DVD eller sova. Ibland känner jag att jag glömmer att känna efter, att vara lycklig och uppskatta honom. Man bara tar för givet, man vet aldrig vad som händer i morgon. Sniffade på hans hår idag när han sov på min arm och såg hans trubbiga lilla näsa och mörka ögonfransar och han sov så gott. En sådan liten sötnos som är helt och hållen vår. Tänk!

Inga kommentarer: